Zgodnie z art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 roku o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw posiadacz odpadów, który przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy uzyskał zezwolenie na zbieranie odpadów, zezwolenie na przetwarzanie odpadów, zezwolenie na zbieranie i przetwarzanie odpadów albo pozwolenie na wytwarzanie odpadów uwzględniające zbieranie lub przetwarzanie odpadów, jest obowiązany, w terminie do dnia 5 marca 2020 r., złożyć wniosek o zmianę posiadanej decyzji.
Wielu przedsiębiorców już dawno wystąpiło z wnioskami, licząc na to, że pozwoli to szybciej spełnić ustawowe obowiązki. Niestety okazało się, że w wielu przypadkach ze względu na niejasne przepisy, ani Marszałek Województwa, ani Starosta nie uznają się za organy właściwe do rozpoznania wniosków. Spory kompetencyjne musi rozstrzygnąć sąd administracyjny, a to oznacza, że przez bardzo długi czas przedsiębiorcy nie uzyskają stosownych decyzji.
Co istotne, nie jest przy tym konieczne zmaganie się z wykładnią przepisów przejściowych, która wywołała spory kompetencyjne, lecz oparcie się na podstawowych normach wynikających z Kodeksu postępowania administracyjnego, co w konsekwencji pozwoli oszczędzić przedsiębiorcom czas i pieniądze.
Niekiedy najprostsze rozwiązania okazują się najbardziej skuteczne!
W celu uzyskania bardziej szczegółowych informacji, zapraszamy do kontaktu z mecenasem Karolem Szymańczykiem.
W dzisiejszym wydaniu dziennika Rzeczpospolita znajdą Państwo odpowiedzi na cztery pytania związane z nowelizacją prawa lotniczego, których udziela Partner SRDK...
28/01/2025W najnowszym wydaniu Rocznika Investor Real Estate Expert, które przedstawiciele branży nieruchomości już od grudnia minionego roku mogą zdobyć między...
17/01/2025Zima zbliża się wielkimi krokami, a wraz z jej nadejściem przybywa obowiązków zarządcom wspólnot i spółdzielni mieszkaniowych. Jak się przygotować...
26/11/2024